Jovičić, Katarina (2016) Pravo potrošača da odustane od ugovora. Pravo i privreda, 54 (7-9). pp. 713-726. ISSN 0354-3501
Text
2016 - Pravo i privreda 2016 (7-9) - Jovičić.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (136kB) |
Abstract
Odustanak od ugovora je ekskluzivno pravo potrošača kod ugovora zaključenih na daljinu ili van poslovnih prostorija trgovca, koje ima za cilj da potrošačima obezbedi dodatnu zaštitu, jer te tehnike zaključenja ugovora za njih nose posebne rizike. Ti rizici su najviše izraženi u okolnosti da oni tako često kupuju bez ličnog uvida u svojstva i kvalitet robe ili usluge, više su izloženi psihološkom pritisku prodavca ili pritisku vremena i nisu u prilici da provere ponudu konkurencije. To stvara određeni informacioni deficit kod potrošača, koji usled toga ne raspolažu sa dovoljno elemenata da donose racionalne odluke o kupovini. Pravo na odustanak od ugovora ne može se vršiti na štetu trgovca, već se ostvaruje u skladu sa ograničenjima i pod uslovima predviđenim Zakonom o zaštiti potrošača. Iako je očigledno u interesu potrošača, ono istovremeno koristi i trgovcima koji, dopuštajući potrošačima da se naknadno predomisle, privlače više kupaca i povećavaju svoj promet.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | COBISS.SR-ID - 517179836 |
Uncontrolled Keywords: | pravo na odustanak od ugovora, raskid ugovora, ugovor zaključen na daljinu, ugovor zaključen van poslovnih prostorija trgovca |
Subjects: | Obligaciono pravo Pravo zaštite potrošača |
Depositing User: | Aleksandra Višekruna |
Date Deposited: | 22 May 2022 15:29 |
Last Modified: | 22 May 2022 15:29 |
URI: | http://ricl.iup.rs/id/eprint/828 |
Actions (login required)
View Item |