ZAŠTITA POTROŠAČA USLUGA OSIGURANjA- ANALIZA ZA- KONODAVNOG OKVIRA REPUBLIKE SRBIJE

Tošić, Iva and Novaković, Olivera (2022) ZAŠTITA POTROŠAČA USLUGA OSIGURANjA- ANALIZA ZA- KONODAVNOG OKVIRA REPUBLIKE SRBIJE. In: XXV Međunarodna naučna konferencija Prouzrokovanje štete, naknada štete i osiguranje. Insitut za uporedno pravo, Beograd, pp. 509-520. ISBN 978-86-80186-83-2

[img] Text
2022 - ONŠ - Tošić, Novaković.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (152kB)

Abstract

Zaštita potrošača finansijskih usluga postala je posebno aktuelna nakon finansijske krize koja nije samo podstakla dodatne napore zakonodavaca na području zaštite potrošača nego je dovela do suštinske i trajne promene u regulatornoj filozofiji na području financijskih usluga. Ugovarač usluga osiguranja se najčešće smatra slabijom ugovornom stranom, te je u cilju njegove zaštite na nivou EU donet veliki broj Direktiva. U prvom delu rada autori nastoje da objasne razloge za neophodnu zaštitu potrošača usluga osiguranja, koji se uglavnom svode na četiri os- novna razloga: ugovorna neravnoteža, netransparentnost opštih i posebnih uslova poslovanja, specifičnost i složenost ugovora o osiguranju, potrošača usluga osiguranja je najčešće ekonomki slabija strana. U drugom delu rada autori analiziraju zakone i podzakonske akte Republike Srbije koji direkt- no ili indirektno regulišu pitanja koja mogu biti od značaja za ostvarenje neophodne zaštite.

Item Type: Book Section
Additional Information: COBISS.SR-ID - 72722697
Uncontrolled Keywords: potrošačko pravo, pravo osiguranja, potrošač usluga osig- uranja, Republika Srbija, ekonomski slabija strana, ugovorna neravnoteža
Subjects: Pravo osiguranja
Pravo zaštite potrošača
Depositing User: Mirjana Markov
Date Deposited: 25 Oct 2022 19:29
Last Modified: 13 Mar 2023 19:19
URI: http://ricl.iup.rs/id/eprint/1377

Actions (login required)

View Item View Item