Tošić, Iva and Novaković, Olivera (2022) ZAŠTITA POTROŠAČA USLUGA OSIGURANjA- ANALIZA ZA- KONODAVNOG OKVIRA REPUBLIKE SRBIJE. In: XXV Međunarodna naučna konferencija Prouzrokovanje štete, naknada štete i osiguranje. Insitut za uporedno pravo, Beograd, pp. 509-520. ISBN 978-86-80186-83-2
Text
2022 - ONŠ - Tošić, Novaković.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (152kB) |
Abstract
Zaštita potrošača finansijskih usluga postala je posebno aktuelna nakon finansijske krize koja nije samo podstakla dodatne napore zakonodavaca na području zaštite potrošača nego je dovela do suštinske i trajne promene u regulatornoj filozofiji na području financijskih usluga. Ugovarač usluga osiguranja se najčešće smatra slabijom ugovornom stranom, te je u cilju njegove zaštite na nivou EU donet veliki broj Direktiva. U prvom delu rada autori nastoje da objasne razloge za neophodnu zaštitu potrošača usluga osiguranja, koji se uglavnom svode na četiri os- novna razloga: ugovorna neravnoteža, netransparentnost opštih i posebnih uslova poslovanja, specifičnost i složenost ugovora o osiguranju, potrošača usluga osiguranja je najčešće ekonomki slabija strana. U drugom delu rada autori analiziraju zakone i podzakonske akte Republike Srbije koji direkt- no ili indirektno regulišu pitanja koja mogu biti od značaja za ostvarenje neophodne zaštite.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Additional Information: | COBISS.SR-ID - 72722697 |
Uncontrolled Keywords: | potrošačko pravo, pravo osiguranja, potrošač usluga osig- uranja, Republika Srbija, ekonomski slabija strana, ugovorna neravnoteža |
Subjects: | Pravo osiguranja Pravo zaštite potrošača |
Depositing User: | Mirjana Markov |
Date Deposited: | 25 Oct 2022 19:29 |
Last Modified: | 13 Mar 2023 19:19 |
URI: | http://ricl.iup.rs/id/eprint/1377 |
Actions (login required)
View Item |