Pravo potrošača da odustane od ugovora

Jovičić, Katarina (2016) Pravo potrošača da odustane od ugovora. Pravo i privreda, 54 (7-9). pp. 713-726. ISSN 0354-3501

[img] Text
2016 - Pravo i privreda 2016 (7-9) - Jovičić.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (136kB)
Official URL: http://pravniciuprivredi.org.rs/index.php/sr/casop...

Abstract

Odustanak od ugovora je ekskluzivno pravo potrošača kod ugovora zaključenih na daljinu ili van poslovnih prostorija trgovca, koje ima za cilj da potrošačima obezbedi dodatnu zaštitu, jer te tehnike zaključenja ugovora za njih nose posebne rizike. Ti rizici su najviše izraženi u okolnosti da oni tako često kupuju bez ličnog uvida u svojstva i kvalitet robe ili usluge, više su izloženi psihološkom pritisku prodavca ili pritisku vremena i nisu u prilici da provere ponudu konkurencije. To stvara određeni informacioni deficit kod potrošača, koji usled toga ne raspolažu sa dovoljno elemenata da donose racionalne odluke o kupovini. Pravo na odustanak od ugovora ne može se vršiti na štetu trgovca, već se ostvaruje u skladu sa ograničenjima i pod uslovima predviđenim Zakonom o zaštiti potrošača. Iako je očigledno u interesu potrošača, ono istovremeno koristi i trgovcima koji, dopuštajući potrošačima da se naknadno predomisle, privlače više kupaca i povećavaju svoj promet.

Item Type: Article
Additional Information: COBISS.SR-ID - 517179836
Uncontrolled Keywords: pravo na odustanak od ugovora, raskid ugovora, ugovor zaključen na daljinu, ugovor zaključen van poslovnih prostorija trgovca
Subjects: Obligaciono pravo
Pravo zaštite potrošača
Depositing User: Aleksandra Višekruna
Date Deposited: 22 May 2022 15:29
Last Modified: 22 May 2022 15:29
URI: http://ricl.iup.rs/id/eprint/828

Actions (login required)

View Item View Item