Kostić, Miomira and Dimovski, Darko T. and Mihajlović, Aleksandar (2015) Pismenost i nepismenost u prošlosti i savremenom dobu. Peščanik, 13 (13). pp. 215-225. ISSN 1451-6373
Text
M.Kostić_D.Dimovski_A.Mihajlović-Pismenost i nepismenost u prošlosti i u savremenom dobu.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (10MB) |
Abstract
U radu, autori su istakli objašnjenje pojma pismenosti/nepismenosti. Pismenost je sposobnost korišćenja raspoloživih sistema simbola, koji su u osnovi učenja i podučavanja, u cilјu shvatanja i sastavlјanja, ili u cilјu sačinjavanja komunikacijske smislenosti i znanja. Pismenost je širi pojam od štampane reči, koja se čita ili piše. Ona je oblikovana kontekstom, učesnicima, i primenjenim tehnologijama. Današnji kontekst obuhvata razvoj tehnologija, zajedno s vizuelnim, audio, gestovnim, prostornim, ili multimedijalnim diskursom. Neki naučnici tvrde da je u vezi s pismenošću uvek postojao neki krizni trenutak, istorijski posmatrano. Uzimajući u obzir tradiciju, kriticizam i pristupe u odnosu na pismenost, u dokumentima UNESCO izdvojene su četiri oblasti razumevanja pismenosti: pismenost kao samostalni skup veština; pismenost kao nešto što se primenjuje, praktikuje i utvrđeno je stanje; pismenost kao proces učenja; pismenost kao tekst, sadržina od reči. U kriminološkoj literaturi ne postoje jedinstvena shvatanja o tome kako obrazovanje može da utiče na ispolјavanje delinkventnih aktivnosti (pesimistička i optimistička struja), mada statistički podaci pokazuju da se među delinkventima nalazi veliki broj onih sa niskim obrazovanjem i nižim stepenom kulture.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | COBISS.SR-ID - 1026114465 |
Uncontrolled Keywords: | pismenost, nepismenost, kultura, delikvencija, UNESCO |
Subjects: | Krivično pravo |
Depositing User: | Aleksandra Višekruna |
Date Deposited: | 23 Jan 2024 09:47 |
Last Modified: | 23 Jan 2024 09:47 |
URI: | http://ricl.iup.rs/id/eprint/1887 |
Actions (login required)
View Item |