Pismenost i nepismenost u prošlosti i savremenom dobu

Kostić, Miomira and Dimovski, Darko T. and Mihajlović, Aleksandar (2015) Pismenost i nepismenost u prošlosti i savremenom dobu. Peščanik, 13 (13). pp. 215-225. ISSN 1451-6373

[img] Text
M.Kostić_D.Dimovski_A.Mihajlović-Pismenost i nepismenost u prošlosti i u savremenom dobu.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (10MB)

Abstract

U radu, autori su istakli objašnjenje pojma pismenosti/nepismenosti. Pismenost je sposobnost korišćenja raspoloživih sistema simbola, koji su u osnovi učenja i podučavanja, u cilјu shvatanja i sastavlјanja, ili u cilјu sačinjavanja komunikacijske smislenosti i znanja. Pismenost je širi pojam od štampane reči, koja se čita ili piše. Ona je oblikovana kontekstom, učesnicima, i primenjenim tehnologijama. Današnji kontekst obuhvata razvoj tehnologija, zajedno s vizuelnim, audio, gestovnim, prostornim, ili multimedijalnim diskursom. Neki naučnici tvrde da je u vezi s pismenošću uvek postojao neki krizni trenutak, istorijski posmatrano. Uzimajući u obzir tradiciju, kriticizam i pristupe u odnosu na pismenost, u dokumentima UNESCO izdvojene su četiri oblasti razumevanja pismenosti: pismenost kao samostalni skup veština; pismenost kao nešto što se primenjuje, praktikuje i utvrđeno je stanje; pismenost kao proces učenja; pismenost kao tekst, sadržina od reči. U kriminološkoj literaturi ne postoje jedinstvena shvatanja o tome kako obrazovanje može da utiče na ispolјavanje delinkventnih aktivnosti (pesimistička i optimistička struja), mada statistički podaci pokazuju da se među delinkventima nalazi veliki broj onih sa niskim obrazovanjem i nižim stepenom kulture.

Item Type: Article
Additional Information: COBISS.SR-ID - 1026114465
Uncontrolled Keywords: pismenost, nepismenost, kultura, delikvencija, UNESCO
Subjects: Krivično pravo
Depositing User: Aleksandra Višekruna
Date Deposited: 23 Jan 2024 09:47
Last Modified: 23 Jan 2024 09:47
URI: http://ricl.iup.rs/id/eprint/1887

Actions (login required)

View Item View Item