Purić, Olivera and Knežević Bojović, Ana (2016) КРЕИРАЊЕ ОБРАЗОВНЕ ПОЛИТИКЕ У ПРАВОСУЂУ СРБИЈЕ И УТИЦАЈ ЕВРОПСКЕ УНИЈЕ. Политичка ревија (4). pp. 75-92. ISSN 1451-4281
Text
2016 - Puric, Knezevic Bojovic - Politicka revija.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (209kB) |
Abstract
Успостављање владавине права један је од основних критеријума које кандидати за чланство морају да испуне на путу придруживања Европској унији, а увођењем овог критеријума Европска унија је ставила политику спољног условљавања у сам центар процеса проширења. За успостављање владавине права од посебног је значаја постојање функционалног правосудног система и делотворна борба против корупције, те поштовање основних права како у прописима, тако и пракси. За постојање функционалног правосуђа неопходно је независно, непристрасно и стручно правосуђе; независност правосуђа се осим на институционалном, остварује и на персоналном плану јер само судије које се одликују високим нивоом стручности могу професионално и независно да обављају своју функцију. Стручност и последично независност судија изграђује се и оснажује помоћу сталне обуке судија. Креирање образовне политике институција које су одговорне за обуку судија стога је од кључног значаја за остварење владавине права. У раду ауторке испитују у којој мери је овај задатак подложан политици спољног условљавања у оквиру процеса придруживања Европској унији. У раду ауторке, користећи упоредноправни метод, испитују међународне стандарде који се односе на обуку судија, чије поштовање треба обезбедити у пракси у Србији. Ауторке потом указују на досадашње искуство и праксу у Србији у области обуке судија и пут од оснивања Правосудног центра до успостављања Правосудне академије. Нормативним методом ауторке анализирају надлежности органа Правосудне академије и највиших тела правосудне власти – Високог савета судства и Државног већа тужилаца – у креирању образовне политике Правосудне академије. Анализирајући, са друге стране обавезе које су Акционим планом за Поглавље 23 прописане Правосудној академији, ауторке указују на неочекивани утицај процеса придруживања на образовну политику и обуку судија и тужилаца у Србији, и ограничења која из њих проистичу, и указују на могући начин њиховог превазилажења.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | COBISS.SR-ID - 512787108 |
Uncontrolled Keywords: | придруживање, Европска унија, обука, судије, политика условљавања, Правосудна академија, Поглавље 23, стручност, независност |
Subjects: | Pravo Evropske unije Pravo - ostalo |
Depositing User: | Mirjana Markov |
Date Deposited: | 21 Jun 2022 18:22 |
Last Modified: | 21 Sep 2023 16:39 |
URI: | http://ricl.iup.rs/id/eprint/1167 |
Actions (login required)
View Item |