Čović, Ana and Nikolić, Oliver and Čović Ilić, Andrijana (2020) ОБЛИГАЦИОНОПРАВНО ДЕЈСТВО УГОВОРА О ФРАНШИЗИ. In: Услуге и права корисника. Правни факултет Универзитета, Институт за правне и друштвене науке, Крагујевац, pp. 117-130.
| ![[img]](http://ricl.iup.rs/style/images/fileicons/text.png) | Text Kragujevac 2020.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (345kB) | 
Abstract
Уговор о франшизингу произилази из франшизног посла који су договориле заинтересоване стране, давалац франшизе и прималац франшизе. Он спада у неименоване уговоре, зато што га закон не препознаје као прописани уговор облигационог или пословног права. Уговор се мора заснивати на начелима уговорног права, уз постојање сагласности воља уговорних страна и поштовање принудних прописа. Франшизни уговор је по свом карактеру мешовити уговор, зато што садржи и елементе неких других уговора. Међународним и националним прописима у овој области утиче се на јачање права интелектуалне својине и франшизне делатности, чиме се убрзава глобални иновациони капацитет, унапређује техничко-технолошки развој и регулише и унапређује тржиште. Предмет овог рада је облигационоправни однос између даваоца и примаоца франшизе и садржина њихових међусобних права и обавезе, са освртом на настанак и значај уговора о франшизи.
| Item Type: | Book Section | 
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | уговор, франшиза, облигациони односи, давалац франшизе, прималац франшизе | 
| Subjects: | Obligaciono pravo | 
| Depositing User: | Mirjana Markov | 
| Date Deposited: | 22 May 2022 19:42 | 
| Last Modified: | 11 Sep 2024 13:42 | 
| URI: | http://ricl.iup.rs/id/eprint/841 | 
Actions (login required)
|  | View Item | 
 
	 Dimensions
 Dimensions Dimensions
 Dimensions