Glintić, Mirjana (2018) Rešavanje sporova pred ombudsmanom u osiguranju - s posebnim osvrtom na ombudsmana u osiguranju Savezne Republike Nemačke. Pravo i privreda (7-9). pp. 359-372. ISSN 0354-3501
Text
Glintic_Pravo i privreda 2018.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (5MB) |
Abstract
Pojedini nacionalni sistemi, uključujući i Srbiju, ne poznaju institut ombudsmana, pred kojim bi se rešavali sporovi između osiguravača i ugovarača osiguranja. Potrebu za ovim vidom rešavanja sporova prepoznala je i Svetska banka, što je istakla u svojim izveštajima o poboljšanju poverenja potrošača u pružaoce finansijskih usluga. Iz toga razloga se u radu raspravljaju prednosti i mane ovog načina rešavanja sporova, što bi trebalo da doprinese akademskoj raspravi o potrebi uvođenja ovog instituta. Ukazano je, takođe, i na neke slabosti, uz ukazivanje na načine za njihovo prevazilaženje. Kako uporednopravna iskustva značajno doprinose celokupnoj slici o nekom institutu, u radu su predstavljene i karakteristike ombudsmana za osiguranje u Nemačkoj. Primer iz Nemačke može dati smernice za uspostavljanje ombudsmana za osiguranje u drugim pravnim sistemima, ali poslužiti i kao model za dalji razvoj alternativnih metoda rešavanja sporova.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | COBISS.SR-ID 517763516 |
Uncontrolled Keywords: | ombudsman, odluka, preporuka, neformalnost, nezavisnost, zaštita potrošača |
Subjects: | Pravo osiguranja |
Depositing User: | Aleksandra Višekruna |
Date Deposited: | 08 Apr 2022 19:46 |
Last Modified: | 15 Mar 2023 16:25 |
URI: | http://ricl.iup.rs/id/eprint/108 |
Actions (login required)
View Item |