Glintić, Mirjana and Jovičić, Katarina (2015) Legal and Health Care System in the Republic of Serbia. In: Human Rights in Patient Care. Faculty of Medicine University of Belgrade, Belgrade, pp. 197-201. ISBN 978-86-7117-452-7
Text
5.3. Legal and health system - Advancing human rights patient care - Glintić.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (59kB) |
Abstract
Osnovna tri modaliteta povrede prava pacijenata u zdravstvenim ustanovama i od strane zdravstvenih radnika predstavljaju uskraćivanje prava pacijentu koja mu pripadaju po osnovu osiguranja, nestručno i neprofesionalno ponašanje zdravstvenog radnika i povreda ljudskih prava kao pacijenta. U skladu sa tim je izvršena analiza propisa Republike Srbije, kako bi se ustanovili izvori pravne zaštite pacijenata u slučaju da dođe do povrede prava na neki od navedenih načina. Pitanja na koja se nastojalo odgovoriti u radu su koji su osnovi za podizanje tužbe za nanadu štete u srpskom pravu, a u pogledu zaštite prava pacijenata, kako se utvrđuje nadležnost suda, koje uslove mora ispuniti podnesak tužbe, kako ne bi bila odbačena, a potomi odbijena, prava i obaveze tužioca tokom postupka, koje su mogućnosti postizanja poravnanja, U posebnom delu rada razmotreni su alternativni načini rešavanja sporova u vezi sa povredom prava pacijenata. Osnovne metode su vođenje postupka pred zaštitnikom građana i savetnikom za prava pacijenata, postupak pred matičnom filijalom RZZO, pred sudovima časti i etičkim odborima, kao i pokretanje disciplinskog postupka u samoj zdravstvenoj ustanovi. Kako je u trenutku pisanja rad posebno aktuelno bilo pitanje ovlašćenja savetnika za prava pacijenta, tom pitanju je posvećen značajan deo rada
Item Type: | Book Section |
---|---|
Additional Information: | COBISS. SR-ID 217636108 |
Subjects: | Pravo - ostalo |
Depositing User: | Aleksandra Višekruna |
Date Deposited: | 10 Apr 2022 13:22 |
Last Modified: | 19 May 2022 11:23 |
URI: | http://ricl.iup.rs/id/eprint/141 |
Actions (login required)
View Item |